Handige Instagram tips voor bedrijven
Je zult je misschien afvragen of Instagram een geschikt platform is om jouw bedrijf te presenteren. Wanneer jouw doelgroep zich op Instagram bevindt, kan dit zeker interessant zijn. Via dit kanaal kun je interactie creëren met je volgers en hierdoor meer binding krijgen met je klanten. Heb je een nieuw product of dienst dat je onder de aandacht wil brengen? Dan is Instagram een zeer geschikt kanaal om deze te etaleren.
In dit artikel vind je een aantal handige Instagram tips die je kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Als je zelf niet met deze tips aan de slag wilt, dan kun je dit ook uitbesteden en kan je meer bezoek trekken door ook te adverteren op Instagram.
Bedrijfsprofiel aanmaken
Als je voor je bedrijf met Instagram wilt starten, dien je een bedrijfsaccount aan te maken. Als eerste kun je het beste de Instagram App op je smartphone installeren, omdat in de app de meeste functies beschikbaar zijn. Om van je account een zakelijk profiel te maken dien je deze om te zetten naar een bedrijfsprofiel. Vervolgens dien je je zakelijke telefoonnummer, email-adres en locatie in te voeren. Voor optimale integratie tussen je Instagram en Facebookprofiel, dien je Facebookpagina te koppelen aan je Instagram Business Account. Na het controleren van je contactgegevens kun je met Instagram aan de slag.
Posts inplannen
Wanneer je posts gaat plaatsen is het slim om dat met vaste regelmaat te doen zodat je onder de aandacht blijft van je doelgroep. Om ervoor te zorgen dat je niet vergeet om een post te plaatsen, is het handig om dit in je digitale agenda op te nemen. Ook kun je hier andere handige tools voor gebruiken waarmee je een reminder krijgt als het weer tijd is om een post te plaatsen.
Toevoegen van hashtags aan je posts
Wanneer je een post schrijft is het handig om hier één of maximaal 3 hashtags aan toe te voegen. Een hashtag zorgt ervoor dat je post niet alleen getoond wordt aan jouw volgers (afhankelijk van het algoritme), maar het vergroot ook de kans dat nieuwe mensen je post opmerken. Er zijn een aantal categorieën hashtags waaruit je kunt kiezen. Zo zijn er content hashtags, die gerelateerd zijn aan de content van je post. Een branche hashtag, dit zijn termen die van belang zijn binnen jouw branche. Ook kun je voor een doelgroep hashtag kiezen. Dit zijn woorden waarop jouw doelgroep zoekt.
Adverteren op Instagram
Wil je nieuwe potentiële klanten bereiken? Dan kan adverteren op Instagram hierbij helpen. Instagram heeft diverse advertentiemogelijkheden. Zo zijn er diverse doelstellingen waaruit je kan kiezen zoals; merkbekendheid vergroten, meer mensen bereiken, verkeer naar je website vergroten, et cetera. Al deze mogelijkheden kunnen voor een beginner enigszins overweldigend zijn. Ook kan het zijn dat je niet de tijd hebt om zelf Instagram advertentiecampagnes op te zetten en te beheren. Dan kan het uitbesteden van adverteren op Instagram een goede optie zijn. Your Business Online is een ervaren social media bureau die je hier uitstekend voor kunt inschakelen. Via yourbusinessonline.nl kun je vrijblijvend een kennismakingsafspraak maken.